18 Aralık 2010 Cumartesi

biz başkaydık

Bugün Kadıköy'e gitmem gerekiyordu. Evden çıkarken kociş 'sakın arabayla gitme, akşam maç var trafik felç olur' diyince ben de minübüse atladım,ver elini Kadıköy...hergün işe gittiğim yere haftasonu gitmek istemezdim ama mecburdum.
bu arada kociş sözü dinliyoruz yani:) duysa ne güler şimdi bana :))

her neyse minübüse gelelim. bindim, iki kişi ayaktayız.önünde durduğum koltukta iki öğrenci kızımız oturuyor. dersaneye gidiyor olmalılar, 7. sınıf yazıyor kitaplarında, birinin ağzında sakız çakkıdı çakkıdı, diğeri mp3 dinliyor..sonra onların önündeki koltuk boşaldı, oturdum. Bir süre sonra da iki yaşlı teyze bindi, arkadaki öğrencilerimizin önünde dikilmeye başladılar, ama bizim kızlarda tık yok,sonra arkaya döndüm kızların yüzüne baktım, bana mısın demediler, hiç ama hiç tepki yok.ben beklemedeyim bişiy söyleseler de bende uyarsam diye maalesef o da yok, sonra ben kalkıp teyzenin birine yer verdim,ama bizim öğrenci kızlarımıza laf atmasam çatlayacaktım artık. yerimden kalkarken teyzeye 'böyle buyrun lütfen, gençler rahatsız olmasın' dedim gayet yüksek sesle, teyze de gayet imalı başını salladı teşekkür edip oturdu. neyse sonra en arkada başka bir koltuk boşaldı, diğer teyzeyi de oturttuk..yazık öyle kibar ki, arka dört kişilik ama sıkışıp beni de yanına çağırarak koltuğu beşlemeye çalıştı o yaşlı haliyle..ben teşekkür edip rahatsız olmamasını söyledim ve zaten bir süre sonra başka yer boşaldı ve oturdum.

Benden bişiy eksilmedi, iki adım ayakta gidince rahatsız da olmadım...çok şükür ki kırkımıza merdiven dayamış olsak ta, bizim arsız gençler(tabii herhangi bir rahatsızlıkları yoksa) kadar genç olmasak ta henüz genciz ve sağlığımız yerinde..
Vee nasıl üzüldüm anlatamam. O genç kızlarımızın annesi babası da yaşlanacak onlar da gençlerden böyle yer verilmesini bekleyecek ve hatta kendileri de bir gün yaşlanacak ama acaba bugünkü duyarsızlıklarını hatırlayabilecekler mi???

Daha iki gün önce üniversiteden arkadaşımla bizim kuşaktan bahsetmiştik; çocukluğumuzdan, arkadaşlıktan, dostluklardan, yaşanmış sevdalardan, bizden... 'herşeyi yaşadık ama hala genciz,biz başkaydık feyzacım' dedi çok sevdiğim arkadaşım.

evet gençler sizlere sesleniyorum ;
biz başkaydık
duyarlıydık
bizim kuşak başkaydı

eğer böyleyse
şimdiki nesli anlamıyorum
ve üzülüyorum
(tabi ki herkes aynı değil ama, yine de lütfen daha duyarlı olalım gençler)
her konuda
lütfen!!!

Hiç yorum yok:

Yorum Gönder