25 Şubat 2010 Perşembe

Hürriyet Ege ve İzmirimmm


Akşam eve gelince yemekten sonra Hürriyet'i elime aldım okumak için,kelebek'i ayırdım gazeteye bakıcaktım ,derken hoooooooop bir gazete düşüverdi içinden, bir de ne göreyim Hürriyet Ege:)
Gözlerime inanamadım,bir an kendimi İzmir'de evde gazete okuyor gibi hissettim,acayip bir duygu seli yaşandı o kısacık anda,''film şeridi gibi'' dedikleri bu olsa gerek dedim kendi kendime...bir anda geçiverdi geçmiş gözlerimin önünden...

Ön sayfada kocaman saat kulesi, güzel İzmirimin tarihi sembolü; önünde efeler,en ciddi halleriyle...haydi amann...mertliğin ifadesi...harmandalı...

''Turizm,sağlık,kongreler,emekliler kentiyken son olarak sayıları artan
öğretim kurumlarıyla üniversiteler kenti haline geldi'' yazıyor 2. sayfada.İşte bu :)
Böylesine sanat ve kültür kokan kente de bu yakışır. Çağdaş kimliğiyle geleceğimize ışık tutacak binlerce gence ev sahipliği yapmak İzmir'in hakkı...

Alsancak; eski adı Punto olan İzmir'in bir diğer simgesi.Birçok şairin yazarın eserlerine konu olmuştur.Ünlü şair Victor Hugo bile İzmir'e hiç gelmemesine rağmen şehrin ününden, efsanesinden etkilenmiş ve şiirinde İzmir'i anlatmıştır.Alsancak'ın meşhur Kıbrıs Şehitleri Caddesindeki eski yapılar ise özgün halleriyle görülmeye değerdir...

Ve Kordonboyu...Aşıkların yeri.Romantik,masum,duygu dolu,canlı,cıvıl cıvıl, birsürü duyguyu birarada barındıran Kordonboyu, adına şarkılar söylenmiş şiirler yazılmış kordonboyu...

Ya Kemeraltı; tarihi çarşı...1600 lü yıllardan kalma. İlk yapıldığı yıllarda çarşının üzeri tonozlu ve kiremitli iken,günümüzde sadece birkaç dükkanda tonoz ve kubbeyi görebiliyoruz. Daha modern çok katlı mağazalar,alışveriş merkezleri yapılmış,eskinin hanlarının yerini almıştır.

Ama kemeraltına gidip te sakın ola, hisarönüne gidip fincanda pişen kahve içmeden gelmeyin.Kısık ateşte yanan mangalın üzerine fincan doğrudan konur.Kalın mis gibi köpük kahvenin son yudumuna kadar size eşlik eder:) Offff ne lezzet ne keyiftir o, anlatılmaz yaşanır:)
Gidince ilk işim bu olacak. Çok özledim...
(Yanmak istemiyorsanız fincanı ortasından tutma gibi bir hataya düşmeyin,kulpundan tutun :))

Öyle çok şey var ki anlatacak...

İzmir anlatılmaz yaşanır...

Sevgiyle...

6 yorum:

  1. evet İZMİR anlatılmaz yaşanır sizde güzel anlatmışsınız izmirde yaşayan biri olarak çok beğenerek okudum sevgi ve dostlukla...

    YanıtlaSil
  2. İzmir görülmesi gereken bir yer demek :)

    YanıtlaSil
  3. Teşekkür ederim:)
    5 senedir İzmirden ayrı yaşamaktayım ve sık sık ailemi arkadaşlarımı ve güzel şehrimi ziyarete gidiyor ve her dönüşümde yeniden İzmirsizliğe alışmaya çalışıyorum...
    Sevgiler...

    YanıtlaSil
  4. Komançi
    Mutlaka:)
    Kahve de içmen gerek:))

    YanıtlaSil
  5. İzmire bir kaç defa geldim fakat uzun süre kalamadım, buna rağmen çok sevdim doğrusu.

    YanıtlaSil
  6. İzmir'e tekrar tekrar gitmenizi tavsiye derim.
    Ama dikkat edin alışkanlık yapabilir:)
    Ben de son biriki aydır ihmal ettim,yakında gidicem inş.
    Bekle beni İzmir geliyorummm:)

    YanıtlaSil